Majoritatea specialistilor sunt de acord ca acest vehicul Karl Benz a fost inceputul automobilului, dar toate detaliile de mai sus ne ofera o imagine mai detaliata a istoriei automobilului in intregime. Si, in orice caz, in 1892, o alta piatra de hotar in industria auto ar veni din mainile Rudolf Diesel, cu un brevet pentru o „noua masina termica rationala” cu o performanta termica superioara motorului pe benzina folosit pana atunci.
Abia in 1913 a sosit productia in masa de masini.
Exista un alt mare protagonist al istoriei automobilului si este Henry Ford. De asemenea, v-a suna un clopot pentru ca, desi masinile – asa cum le stim acum, intr-un fel – sosisera deja cu ani in urma, abia in 1913 au inceput sa fie produse in masa. Un vehicul de acest tip a fost o raritate si a fost nevoie de timp pentru ca cei mai bogati sa-l achizitioneze progresiv. Costul sau a fost foarte mare si numai cei mai bogati au avut acces la el. Dar, in timp, au devenit populare, iar in 1913, Henry Ford a inceput productia in masa la fabrica Ford din Highland Park, Michigan. Aceasta este, fara indoiala, o alta mare piatra de hotar a industriei auto.
Si cum ramane cu masina electrica, cine a inventat-o?
Si acum, traim epoca masinii electrice ca „marea inventie a secolului XXI”, dar nu este in intregime adevarata. Trebuie sa te intorci in secolul al XIX-lea, de fapt, pentru a reveni la prima masina electrica. A fost creata in 1832, de Robert Anderson, care a creat primul vehicul echipat cu un motor electric responsabil pentru rotirea puntii rotilor.
O masina electrica primitiva, desigur, care a fost alimentata si de baterii neincarcabile. Dar masinile electrice au existat cu mult inainte de sosirea lui Elon Musk si au inceput politicile impotriva emisiilor poluante. Dupa aceasta inventie, in 1892 William Morrison a avut a lui, si au existat si altele.
De fapt, avantajele in furnizarea de putere si cuplu au fost deja descoperite in 1889 cu „La Jamais Contentede Camille Jenatzy, care a ajuns la 105 km/h de viteza maxima. Iar problemele autonomiei nu le-au fost straine nici lor, pentru ca la Expozitia Internationala de Electricitate de la Paris, Gustave Trouvé si-a prezentat masina electrica cu o masina electrica alternativa la abur si cu mai putina greutate si mai putin zgomot in functionarea sa. Batul? Intr-adevar, autonomia scurta. Poti afla mai multe intrand pe Leasing.
Mercedes-ul a fost o capodopera, prima masina cu caracteristici moderne si o estetica similara cu cea de astazi.
Comerciantul era sigur ca masina lui va reusi in curse si ca se va vinde singura. Pentru a elimina reticenta DMG, a comandat 36 de unitati, cu conditia ca acestea sa fie vandute exclusiv spre vanzare. In plus, el a adaugat la afacere o ultima conditie: noul Daimler ar trebui sa poarte numele fiicei sale, Mercedes, in varsta de unsprezece ani. De fapt, in domeniul curselor cu motor era cunoscut sub porecla lui Herr Mercedes.
A fost o oferta pe care DMG nu a putut sa o refuze (comanda s-a ridicat la 95.000 de euro din 1900). Maybach si Paul Daimler, care la acea vreme se ocupau de afacere dupa moartea tatalui sau, s-au straduit sa satisfaca sugestiile si detaliile pe care Jellinek le-a transmis prin scrisoare. Primul exemplar a fost trimis la Nisa pe 22 decembrie. Dupa cateva ajustari, era pregatit pentru Saptamana Nisa, care avea sa aiba loc in luna martie a anului urmator.
Orasul francez, care la acea vreme era locul de recreere a bogatilor si aristocratilor de pe ambele maluri ale Atlanticului, a fost un cadru imbatabil pentru a prezenta Mercedesul. Dar masina chiar a depasit asteptarile lui Jellinek: a castigat fiecare cursa.
Noul Mercedes a facut “valuri”, iar presa de specialitate i-a oferit o primire excelenta. A fost o capodopera, prima masina din istorie cu caracteristici moderne si cu o estetica deja in concordanta cu ceea ce intelegem astazi cu automobilul.
In iunie 1926, cele mai vechi doua fabrici de automobile, DMG si Benz & Cie., au fuzionat. Astfel s-a nascut Daimler-Benz AG, o marca legendara, din a carei uniune urmau sa vina autoturismele, camioanele si autobuzele Mercedes-Benz. Sufletul vechiului Benz – Cie. Avea sa fie stins la scurt timp dupa aceea, in 1929. Karl Benz a murit cu satisfactia de a fi ajuns in varf. Perseverenta si meticulozitatea germanului au dat roade.
Marcile Peugeot si Panhard & Levassor, ambele echipate cu motoare Daimler, au castigat impreuna premiul I. Tocmai se nascuse un nou sport, cursele cu motor, iar odata cu el masinile au devenit obiecte de dorinta. Reprezentantul Émile Roger a participat, de asemenea, la aceasta cursa cu un mic Benz numit Vis-a-Vis. A fost un nou model introdus in 1893.
Afacerea cu automobile nu s-ar opri din crestere de atunci incolo. Daimler si mana sa dreapta, Maybach, au fondat in 1890 compania Daimler Motoren Gesellschaft (DMG), care pana in 1896 producea deja camioane si intrase in afacerea de taximetrie.