In plus fata de inspectie, intretinerea regulata a vehiculului este, de asemenea, o cerinta de baza pentru a asigura valoarea de revanzare, durata de viata si functionalitatea tehnica a vehiculului tau. Aceasta este singura modalitate de a mentine garantia producatorului pentru vehiculul tau si de a evita reparatiile ulterioare scumpe.
De ce este atat de important un astfel de serviciu?
La fel ca o vizita la ITP Cluj Napoca, intretinerea regulata ajuta, de asemenea, la asigurarea starii de functionare perfecta a masinii tale si, astfel, siguranta ta., a pasagerilor si a altor utilizatori ai drumului in orice moment.
Din acest motiv, trebuie respectate si intervale corespunzatoare in timpul intretinerii, care sunt determinate individual de fiecare producator de vehicul si diferit in functie de model. Intervalele de intretinere aplicabile masinii tale pot fi gasite fie in brosura de service, fie vei fi informat despre o intretinere viitoare prin intermediul instrumentelor de la bordul vehiculului tau.
Cu siguranta ar trebui sa profiti de acest lucru din urmatoarele motive:
- Posibile deficiente de siguranta sau alte deteriorari ale vehiculului pot fi identificate devreme si, daca este necesar, remediate.
- Respectarea termenelor este ceruta de unii producatori de autoturisme si companii de leasing, astfel incat orice reclamatie de garantie sau plati de fond comercial sa ramana valabile in caz de avarie.
- Intretinerea regulata protejeaza impotriva reparatiilor majore sau a masurilor de intretinere care sunt stabilite in timpul inspectiei generale
- Un vehicul care a fost intretinut isi mareste valoarea de revanzare pe piata masinilor second hand si un nou cumparator poate fi gasit de obicei mai repede decat o masina fara intretinere regulata.
Care este diferenta dintre o intretinere si o inspectie?
In timpul unei inspectii, starea actuala a vehiculului tau este determinata in principal de inspectia vizuala. In schimb, intretinerea se refera in primul rand la restabilirea starii tinta.
Scopul este sa iti pastrezi masina in siguranta si in stare perfecta pentru a fi condusa. In plus fata de inspectie, lucrarile de intretinere care sunt efectuate in mod regulat si documentate sub forma unei carti de service reprezinta una dintre cerintele de baza pentru orice cerere de garantie.
Pentru a putea afirma acest lucru, trebuie respectate intervalele de intretinere specificate de producatorul auto. In acest context, piesele de uzura tipice, cum ar fi placutele de frana sau discurile de frana sunt reinnoite. De indata ce se lucreaza la componente uzate sau deteriorate care nu sunt clasificate ca piese uzate tipice, nu mai este doar o inspectie sau o intretinere, ci o reparatie sau o revizie.
Masuri tipice de intretinere:
- Test functional conform protocolului standard de intretinere (in functie de producatorul vehiculului)
- Inlocuirea pieselor uzate
- Instalarea pieselor de schimb de calitate
- Documentarea tuturor lucrarilor de intretinere
Intretinerea masinii – ce se face in atelierul auto?
Domeniul de aplicare al masurilor de intretinere depinde in mod natural de varsta si uzura, precum si de uzura componentelor individuale.
Desigur, kilometrajul masinii joaca, de asemenea, un rol major. Deoarece cu cat vehiculul parcurge mai multi kilometri, cu atat uzura este mai mare.
Pentru a asigura siguranta operationala si rutiera a vehiculului tau, componentele individuale trebuie verificate si inlocuite in mod regulat. Acestea sunt ansambluri precum discurile de frana sau bateria, care se uzeaza datorita functiei lor sau care nu mai functioneaza fiabil din cauza varstei lor. Acestea sunt de obicei reinnoite atunci cand:
- Se vad semne evidente de uzura.
- Este de asteptat o uzura neevidenta, care limiteaza functia componentei din cauza influentelor chimice sau fizice.
- Exista un defect si componenta nu mai functioneaza.
In timp ce piesele de uzura conventionale sunt pur si simplu inlocuite, echipamente precum uleiul de motor sau curele dintate, de exemplu, trebuie inlocuite la intervale stabilite. Intretinerea include, de asemenea, verificarea diferitelor sisteme ale vehiculului si identificarea posibilelor daune aduse masinii, cauzate de influente externe, conditii de functionare nefavorabile sau utilizare slaba.