Aveti senzatia ca 2020 a fost doar stingerea unui incendiu dupa altul? Ei bine, nu esti singur! Nu este un secret faptul ca, in rutina atelierului mecanic, un numar mare de sarcini sunt efectuate tot timpul. Prin urmare, uneori este dificil sa va faceti timp pentru a organiza atelierul, o greseala recurenta care va poate cantari in buzunar si va poate perturba direct unele procese de lucru.
Nu toata lumea stie acest lucru, dar organizarea mediului de lucru are un impact pozitiv asupra dezvoltarii si productivitatii zilnice a angajatilor sai. Intre timp, dezorganizarea duce adesea la intarzieri si situatii care afecteaza performanta in timpul procesului de reparatie si poate chiar influenta timpii de livrare si controlul pieselor de schimb din stocul dvs., de exemplu.
Din acest motiv, organizarea locului de munca este esentiala pentru a imbunatati concentrarea, pentru a asigura o executie mai productiva si pentru a permite o mai mare eficienta in rezolvarea problemelor.
Iata cateva sfaturi practice pentru organizarea atelierului
Pentru multi mecanici, organizarea atelierului este in fundal. De fapt, calitatea serviciului furnizat este cel mai important lucru. Cu toate acestea, vremurile s-au schimbat, iar clientii acorda din ce in ce mai multa atentie detaliilor, observand cu atentie atmosfera pe care o frecventeaza.
Prin urmare, un spatiu curat si functional, combinat cu un serviciu de prima clasa, poate face diferenta pentru cei care doresc sa atraga mai multi clienti si sa pastreze clientii actuali. De aceea, am pus impreuna o selectie de sfaturi practice pentru a va ajuta sa obtineti aceasta idee de pe hartie! Aplicare:
1 – Delimitarea zonelor de atelier
Separarea zonelor pentru diferite servicii face munca mult mai usoara si mai rapida. Plasarea uneltelor in apropierea locurilor in care vor fi utilizate este o regula pe care fiecare mecanic bun ar trebui sa o urmeze. Acest lucru se datoreaza faptului ca, prin eliminarea nevoii de a merge un drum lung in cautarea de instrumente, puteti creste productivitatea echipei dvs., puteti face munca mai putin stresanta si, de asemenea, puteti evita accidentele rutiere pentru oficiali si echipe.
2 – Organizati instrumentele
Pe langa faptul ca sunt depozitate in locurile potrivite pentru usurinta utilizarii, instrumentele ar trebui sa fie bine organizate. O strategie excelenta este de a le separa in functie de zonele de servicii. Desigur, unele dintre ele sunt utilizate in diferite sectoare ale atelierului, astfel incat, in aceste cazuri, idealul este de a avea mai mult de un instrument de acelasi tip. Daca acest lucru nu este posibil, o cale de iesire este utilizarea unui cos de scule.
3 – Aveti grija de curatarea si inspectarea zonelor
Datorita tipului de serviciu oferit, atelierele produc in mod natural multa murdarie. Din acelasi motiv, este esential sa fim deosebit de atenti la aceasta problema. Pentru ca nimic sa nu se acumuleze, este esential sa curatati totul imediat ce terminati de utilizat. Si merita acest stimulent pentru oficialii dumneavoastra sa creeze, de asemenea, acest obicei, avand grija atat de instrumente, cat si de mediile in sine.
Pe langa faptul ca este igienica si ofera o impresie excelenta clientilor, curatarea este capabila sa previna accidentele, cum ar fi petele de ulei care pot provoca alunecari.
In ceea ce priveste piesele de schimb si echipamentele, idealul este de a separa o anumita zona pentru curatare si intretinere. Pregatirea unei indemnizatii pentru ca echipa ta sa poata inspecta totul este o solutie excelenta. Astfel, garanteaza calitatea serviciului si isi pastreaza materialele, evitand cheltuielile inutile.
4 – Utilizati etichete pentru a organiza spatii
Incercati sa identificati in mod clar produsele, piesele si instrumentele dvs. Utilizarea etichetelor ajuta la economisirea timpului in cautarea stocurilor si reduce deseurile. Pentru a face si mai usor, rezervati o locatie specifica in atelier pentru a stoca piesele pentru eliminare. In acest fel, impiedica spatiul valoros al stocului sa fie ocupat cu elemente care nu vor mai fi utilizate.
5 – Stimuleaza utilizarea echipamentelor de siguranta
Mai mult decat o modalitate de a atinge excelenta, echipamentele de siguranta reprezinta o cerinta legala. Sa incurajeze utilizarea EIP (echipament individual de protectie) si sa puna la dispozitie articole precum stingatoarele de incendiu si trusele de prim ajutor in locuri usor accesibile, astfel incat acestea sa fie intotdeauna la indemana in caz de urgenta.
Si nu uitati sa va instruiti functionarii sa le foloseasca corect. Schoellerallibert este locul in care cu siguranta vei reusi sa gasesti cutiile potrivite pentru depozitare.
6 – Implicarea oficialilor in organizarea de zi cu zi
Toate procedurile pe care le-am mentionat deja vor functiona doar cu participarea functionarilor lor. Deci, pe langa faptul ca ii motiveaza sa pastreze atelierul organizat si sa le arate cum sa o faca, cultiva obiceiul de a-i asculta. Pe masura ce se implica zilnic in munca, este foarte probabil sa aiba si idei bune in ceea ce priveste organizarea atelierului, printre altele, pentru ca vor beneficia si ei, nu?