Parte a motorului vehiculelor pe benzina și diesel, turbosuflanta (cunoscuta mai frecvent ca turbo) este adesea mai puțin cunoscuta publicului larg. Și totuși, este esențiala pentru buna funcționare a motorului.
Ca parte a unei reprogramari, se modifica parametrii computerului care controleaza el insusi motorul. Dintre aceste modificari, cele mai frecvente sunt injecția (timp de deschidere a injectorului, numarul de injecții pe ciclu, presiunea injecției, avansul injecției etc.) și supraalimentarea, unde intervin aceste turbosuflante Cluj.
Ce face turbo intr-o mașina?
Turbosuflantele, cunoscute mai frecvent sub denumirea de „turbo”, sunt dispozitive care pot fi integrate in anumite motoare pentru a le crește performanța prin comprimarea aerului admis in camera de ardere in urma ejectarii gazelor de eșapament.
Turbocompresorul crește performanța de ardere interna a motorului. Intr-adevar, motorul iși obține puterea de la arderea unui amestec de aer și combustibil. Cu cat motorul este alimentat mai mult cu acest amestec, cu atat caștiga mai multa putere.
Pentru a crește capacitatea de volum a motorului, se adauga un cilindru suplimentar sau se crește adesea volumul cilindrilor. Același rezultat se obține prin injectarea de mai mult aer in cilindri. Acesta este rolul turbosuflantei.
Cum funcționeaza un turbocompresor?
Turbocompresorul este alcatuit din doua elemente in forma de elice. Primul element este situat la nivelul orificiului de evacuare a gazelor de eșapament, in timp ce al doilea este poziționat la nivelul prizei de aer. Acestea sunt atașate intre ele printr-o axa de rotație.
Cand un vehicul cu turbo este in funcțiune, gazele generate de funcționarea motorului vor fi expulzate din camera de ardere catre orificiul de evacuare a gazelor de eșapament. Apoi vor intalni o turbina.
Ajuns la acest nivel, gazul va actiona apoi turbina, care la randul ei va antrena axa de rotatie de care este atasat acest dispozitiv. Axa se va intoarce deci pe ea insași și va purta cu ea a doua turbina (= compresor) situata la celalalt capat al ei.
Prin rotire, aceasta turbina isi va indeplini apoi misiunea, care este sa comprime cat mai mult aer in interiorul camerei de ardere. Dupa aceasta, are loc o noua ardere in camera de ardere, iar ciclul continua pana la inchiderea supapei de gaz.
Beneficiile turbosuflantelor
Vehiculele echipate cu turbo pornesc cu multe avantaje in comparație cu vehiculele care nu au. Turbocompresoarele nu sunt prezente doar pe vehiculele destinate curselor cu motor. Acesta este motivul pentru care poți gasi turbo pe vehiculele cu multi cilindrii, precum și pe vehiculele utilitare sau de pasageri.
Unul dintre cele mai populare beneficii ale unui turbocompresor este ca ajuta la imbunatațirea performanței motorului in timpul funcționarii. Datorita acțiunii sale, mașina ta este mai puternica și mai puțin poluanta. Intr-adevar, turbo face posibila creșterea cantitații de aer care intra in camera de admisie și astfel sa impinga arderea la maximum, ceea ce face posibil sa se consume mai puțin combustibil.
Un alt punct pozitiv: turbo permite gazelor de eșapament sa funcționeze, spre deosebire de alte forme de motoare cu ardere care se mulțumesc sa le lase sa-și continue drumul catre țeava de eșapament.