Se cunoaste deja faptul ca nu se poate circula pe sosea daca ai parbrizul masinii spart. Reprezinta un periculo nu doar pentru tine ci si pentru ceilalti participanti la trafic. Pentru inlocuire parbrize, alege modalitatea cea mai simpla disponibila de montaj: Parbrize Acasa.
O echipa de profesionisti vor veni la locatia indicata de tine, fara ca tu sa pierzi timp pretios venind la sediul acestora. Totul se termina rapid, curat si eficient.
Parbriz spart
Deteriorarea minora a parbrizului vine de obicei in doua forme principale: aschii si fisuri. O aschie este, de obicei, deteriorarea parbrizului care marcheaza in mod clar punctul de impact cu resturi sau pietre. Acest punct de impact poate fi in forma de stea (crapaturi scurte care se formeaza spre exterior din centru), ochi de bou (circular), ochi partial de bou (forma de semiluna), fisura (crapatura mica mai mica de 1 cm).
Fisurile creeaza o linie diferita in sticla, care poate varia de la mai putin de un centimetru la latimea parbrizului. Ele sunt de obicei executate orizontal intr-o linie dreapta sau oarecum ondulata. Chiar si crapaturile lungi intr-un parbriz sunt uneori reparabile.
Parbrizul poate fi reparat sau doar inlocuit?
O reparare a parbrizului depinde de trei factori principali: dimensiunea, adancimea, si locatia. Fisuri mai mari, mai profunde in sticla, care se extind la marginile parbrizului sunt mult mai susceptibile de a avea nevoie de un inlocuitor decat chips-uri mici superficiale.
Tehnologia de reparare a parbrizului este o industrie in miscare rapida, astfel incat capacitatea de a repara fracturi mari sau fisuri se schimba adesea si poate varia in functie de compania de reparatii. Dar depinde si de localizarea daunelor si de expertiza atelierului.
Adancime
Acest lucru este strans legat de dimensiunea daunei, dar in ceea ce priveste adancimea daunelor care penetreaza parbrizul. Un parbriz este de fapt un sandwich de sticla: un strat exterior de sticla, un strat intermediar de plastic si un strat interior de sticla. Daca deteriorarea este prin stratul exterior si interior al sticlei, este prea adanc pentru a efectua o reparatie a parbrizului.
Localizare
Localizarea daunelor afecteaza foarte mult capacitatea de a efectua o reparatie a parbrizului. Daca deteriorarea se extinde pana la marginea exterioara a sticlei, exista o probabilitate mai mare ca integritatea structurala a parbrizului sa fi fost compromisa.
Deoarece parbrizul este responsabil pentru pana la 60% din rezistenta structurala in cazul rasturnarii unui vehicul, este imperativ ca acesta sa fie inlocuit in mod corespunzator cu un parbriz nou.
Un alt loc in care nu trebuie efectuata repararea parbrizului se afla in raza vizuala a conducatorului auto. Reparatiile vor provoca adesea unele distorsiuni care pot deteriora vederea soferului rutier daca acesta se afla in raza sa vizuala.
Cand sa-mi inlocuiesc parbrizul?
Siguranta mai presus de toate, siguranta este primordiala. Multi consumatori cred ca este IN REGULA sa conduci cu o fisura in parbriz. De fapt, acest lucru nu poate reprezenta un risc de securitate.
Rolul vital al parbrizului. Intr-o coliziune frontala, parbrizul asigura pana la 45% din integritatea structurala a cabinei vehiculului si intr-o rasturnare, pana la 60%. Este important sa asiguri integritatea structurala a parbrizului.
De ce se sparg parbrizele?
Reparatiile parbrizului pot fi o bataie de cap, mai ales daca amanati repararea daunelor. O fisura a parbrizului poate deveni mai mare si imposibil de reparat in timp, deci este mai bine sa cautati reparatii de indata ce apar pagubele.
Evitarea conditiilor rutiere care pot duce la deteriorarea parbrizului este cea mai sigura si mai convenabila optiune. Am furnizat mai jos o lista a conditiilor potential periculoase pentru a va face constienti de ce trebuie sa aveti grija in timp ce conduceti pentru a preveni craparea parbrizului.
- Drumuri cu pietris– Resturile de pe drumurile cu pietris, precum si pietrisul in sine, pot zbura in sus si va pot atinge parbrizul. Pastrati o distanta de siguranta atunci cand conduceti in spatele altor vehicule pe suprafete de pietris si, daca este posibil, evitati circulatia pe drumuri nepavate.
- Conducerea in spatele vehiculelor de constructie– Vehiculele de constructie au deseori murdarie, resturi si alte materiale in si in jurul incarcaturii lor. Cel mai bine este sa pastrati o distanta de siguranta atunci cand conduceti in spatele acestor camioane sau sa schimbati banda de rulare, daca puteti.
- Constructie slaba de sticla– Daca parbrizul dvs. a fost fabricat cu sticla de calitate slaba, asa cum sunt unele, chiar si cel mai mic factor de stres poate cauza craparea acestuia. Va trebui sa inlocuiti geamul cu un material de calitate superioara atunci cand cautati reparatii.
- Instalare slaba– In cazul in care parbrizul a fost instalat necorespunzator sau nu se potriveste cu rama vehiculului dvs., acesta se poate desface si poate constitui un pericol grav pentru siguranta. Accelerarea la viteze mari pe autostrada va face ca acesta sa vibreze in cadru, rezultand posibile deteriorari. Repozitionarea sau inlocuirea va rezolva aceasta problema.
- Accidente– Daca locuiti intr-un complex de apartamente sau intr-un cartier cu adolescenti sau copii mici care alearga si joaca mingea afara, este posibil ca o minge sau un frisbee sa vina spre vehiculul dvs. intr-o zi nefericita, provocand daune parbrizului. Parcarea in garajul dvs., daca este posibil, este o solutie solida si de precautie.
- Modificari de temperatura– Temperaturile extreme si fluctuatiile bruste de la cald la rece pot provoca stres pe sticla, rezultand o fisura a parbrizului. Aveti grija la temperatura din zona dvs. si folositi tactici precum incalzirea lenta si nu parcati in lumina directa a soarelui pentru a preveni deteriorarea.