In contextul afacerilor inchise din 2020, persoanele care sufereau de lipsa de venituri, masuri restrictive si perspective economice sumbre poate nu au fost in cel mai bun moment pentru a dori achizitionarea unei masini noi.
De ce sa iti cumperi o masina noua, chiar si pe timpul pandemiei? De ce sa optezi pentru o masina noua in loc sa alegi una second, mai ieftina? De aici poti lua in leasing un Jeep.
Primul motiv: intrarea in vigoare a unui ciclu WLTP.
Dupa cum stiti, de la 1 septembrie 2018, este in vigoare sistemul WLTP de masurare a emisiilor, un protocol de omologare care inregistreaza rezultatele consumului si emisiilor masinilor intr-un mod mai realist decat ciclul nedc anterior. WLTP ofera rezultate mai mari decat ciclul NEDC, iar masinile si-au crescut consumul si cifrele privind emisiile de CO2.
In Spania de exemplu, taxa de inregistrare se bazeaza pe emisiile de CO2, astfel incat multe dintre modelele scutite de la plata acestei taxe, trebuie sa faca acest lucru (4,75%), iar unii care au platit o anumita transa, vor sari la paranteza superioara. In 2018, guvernul spaniol a decis sa instituie un moratoriu, de la 1 ianuarie 2021 se aplica taxa de inregistrare pentru rezultatele WLTP.
Cresterile medii ale emisiilor la trecerea de la un protocol la altul sunt de 36% in cazul vehiculelor diesel si de 30% in cazul modelelor pe benzina, astfel incat masinile care evita plata taxei sa treaca de la actualul 36% la doar 7%. Restul de 29% va plati cea mai mica transa a taxei, care este de 4,75% din pretul sau de baza si, prin urmare, pretul sau de vanzare sau taxa de inchiriere vor deveni mai scumpe in acest procent.
In mod similar, masinile care au platit deja taxa isi pot vedea pretul crescut daca, odata cu corectarea emisiilor lor atunci cand le trec la WLTP, isi schimba sectiunile. In prezent, masinile care emit intre 120 si 160 g/km, care platesc acel 4,75% mentionat mai sus risca sa cada in sectiunea superioara, cea intre 160 si 200 gr/km care plateste o taxa de 9,75% si dintre cele care sunt deja in aceasta sectiune, practic toate vor plati 14,75% adica taxa aplicata modelelor care depasesc 200 gr/km.
Al doilea motiv: Sfarsitul planurilor Renove
Planul Renove nu a functionat cu bine in unele tari. Doar 20 din cele 250 de milioane de euro inzestrate au fost folosite, iar ajutorul, intre 400 si 1.600 de euro pentru masinile pe benzina si diesel, cele mai bine vandute, nu a motivat cumparatorii.
In cazul ajutoarelor pentru achizitionarea de autoturisme electrice si hibride plug-in, Planul Moves II nu are problema expirarii acestuia, deoarece este valabil timp de douasprezece luni de la data punerii in aplicare, care a fost diferita in fiecare comunitate autonoma.
In acest caz, problema poate veni din epuizarea fondurilor. La Madrid, Spania de exemplu, nu mai sunt bani, iar in alte comunitati s-ar putea ajunge astfel incat si cei care vor cumpara o masina electrica sa fie interesati sa se grabeasca, deoarece in acest caz, reducerile ajung la 5.500 de euro pentru modelele electrice daca o masina de peste sapte ani este casata.
Al treilea motiv: posibila crestere a preturilor care rezulta din amenzile UE pentru emisii
La sfarsitul acestui an, primul numar al emisiilor medii ale fiecarui grup industrial de productie auto este inchis. Fiecare dintre ele trebuie sa ajunga la o medie stabilita de UE si cuprinsa intre 95 si 132 gr/km odata ce emisiile tuturor masinilor lor noi vandute in Uniunea Europeana au fost luate in considerare pentru a scapa de amenzile pe care Bruxelles-ul le va aplica celor care nu o primesc. Amenzile sunt mari. Producatorii vor trebui sa plateasca 95 de euro pentru fiecare masina vanduta si pentru fiecare gram care depaseste cota sa.
Situatia de la sfarsitul primei jumatati a anului trecut a fost ca doar patru grupuri au reusit sa atinga obiectivul impus care nu este de 95 de grame in toate cazurile, deoarece depinde de tipul de modfabele fabricate si de greutatea lor medie (grupele premium, de exemplu, au praguri mai mari). BMW, PSA, Fiat-Tesla (o asociatie de convenienta pe care legea o autorizeaza) si Volvo Groups si-au atins obiectivul.
In viitor? Electrice!
Masinile electrice:
Faptul ca masina electrica a fost normalizata in utilizarea sa este un fapt. Ei conduc practic la fel ca orice masina si au deja o senzatie de franare aproape conventionala. Mai mult, astazi genereaza deja si mai multa placere de a conduce din mai multe motive.
Una dintre ele, datorita accelerarii sale mari: motoarele electrice ofera un cuplu maxim instantaneu, fiind masini foarte reactive. Un altul, desigur, pentru confortul excelent generat de mersul in liniste absoluta. Conducerea unui auto electric genereaza o relativa liniste.