Freonul este descris ca o marca comerciala pentru un agent frigorific brevetat de DuPont. Chiar daca freonul este cunoscut ca „nume de marca”, el a devenit o referinta in industria HVAC ca tip de agent frigorific. Acest gaz este un halocarbon mediu stabil, toxic.
Ceea ce inseamna acest lucru, este ca gazul este considerat usor toxic, in timp ce este recunoscut ca stabil chimic. Acest lucru inseamna ca nu va reactiona atunci cand este amestecat sau combinat cu alte tipuri de substante.
Freonul este utilizat in mod obisnuit datorita proprietatilor sale utile care sunt esentiale in industria aparatelor de aer conditionat. Acest lucru are legatura cu efectul de racire pe care il produce pe masura ce se evapora.
Din ce este facut freonul
Agentii frigorifici utilizati in interiorul aparatelor de aer conditionat sunt cunoscuti sub numele de clorofluorocarburi, care sunt mai frecvent cunoscute sub numele de CFC. Exemple de astfel de clorofluorocarburi ar fi printre altele R-410A si R-22, ambele fiind foart des utilizate in industriile HVAC.
Cu toate acestea, multe industrii aleg sa foloseasca acum din ce in ce mai mult R-410A, cunoscut sub numele de Puron, care nu contribuie la epuizarea stratului de ozon.
Daca ati reusit sa cititi in mediul online cate ceva despre CFC-uri, probabil aveti deja idee despre faptul ca acestea sunt bine-cunoscute pentru ca au un rol controversat intr-o dezbatere in curs de desfasurare privind epuizarea ozonului.
Acesta este motivul pentru care toti contractorii autorizati si certificati HVAC trebuie sa recolteze aceste gaze atunci cand reincarca o unitate de curent alternativ, in loc sa permita acest gaz sa scape in atmosfera.
Acesta este de asemenea, motivul pentru care este atat de important sa utilizati un contractor HVAC certificat si autorizat pentru a va asigura ca aceste gaze sunt eliminate in mod corect.
Descrierea stiintifica a freonului
Freonul este alcatuit dintr-o serie de „ compusi organici alifatici fluorurati” simpli folositi in industrie si comert. Dincolo de carbon si fluor, freonii vor contine adesea brom sau clor si hidrogen. Acesta este motivul datorita caruia, freonii sunt clasificati drept clorofluorocarburi, care mai sunt cunoscute si sub denumirea de CFC, precum si HCFC (hidroclorofluorocarburi) impreuna cu compusi inruditi.
Freonii sunt lichide neinflamabile, inodore, incolore, necorozive sau gaze cu toxicitate scazuta, care au fost introduse pentru prima data sub forma de agent frigorific in perioada anilor 1930. De asemenea, aceste gaze s-au dovedit a fi combustibili utili, precum si aerosoli in diverse aplicatii tehnice. Tensiunea superficiala redusa a gazelor, vascozitatea si punctul de fierbere este ceea ce le-a facut deosebit de utile ca agent frigorific. Freonii sunt, de asemenea, compusi inerti, care sunt foarte stabili.
Acesti freoni nu prezinta nici un pericol de incendiu si nici nu degaja mirosuri detectabile in procesul de circulatie a acestora in sistemele de aer conditionat si de refrigerare. Membrii mai importanti din acest grup sunt de exemplu Freonul 12 (diclorodifluormetan), Freonul 11 (triclorofluormetanul), Freonul 22 (clorodifluormetanul), Freonul 114 (diclorotetrafluoroetanul) si Freonul 113 (triclorotrifluoroetanul).
La mijlocul anilor 1970, disocierea fotochimica a CFC-urilor si a freonilor inruditi a fost considerata ca una dintre principalele cauze ale degradarii „aparente” a stratului de ozon. Pana in anul 1996, majoritatea tarilor dezvoltate au interzis deja productia a aproape toti freonii.
Aplicatii ale freonului
Freonul dupa cum am mentionat deja, este util pentru aparatele de aer conditionat, care datorita freonului ne ofera aerul rece de care avem atat de multa nevoie. In cazul in care insa se consuma intreg freonul din aparat, cu siguranta aparatul nu va mai oferi aerul rece, si va consuma si mai multa energie electrica. In aceste conditii se recomanda adaugarea unei cantitati necesare de freon.
In cazul in care au loc scurgeri ale freonului, este nevoie de ajutorul unui tehnician specializat in instalatii si intretinere HVAC, petnru remedierea problemei.
Apoi, nu trebuie sa uitam nici ca freonul este foarte important in industria auto, pentru ca masinile sa ne ofere aerul rece de care avem nevoie in calitate de soferi sau pasageri in masina.
Atunci cand masina nu mai are freon, trebuie dusa la service, pentru completarea cu freon. Daca masina pierde freon, atunci trebuie remediata problema. Trebuie depistat pe unde se pierde freon, si remediata problema cat mai repede, dupa care se poate adauga din nou freon, dar daca te intereseaza mai multe detalii despre freonul pentru masini, iti poti indrepta atentia spre Magazin-Virtual.net, care iti ofera mai multe informatii despre freon.
Asadar, pe scurt acestea sunt cele mai importante informatii pe care trebuie sa le cunoastem cu totii despre freon. Mai multe detalii insa, pot fi aflate de la specialistii de pe Magazin-Virtual.net. Pe acest portal de stiri, veti putea afla atat despre freonul folosit in industria auto, cat si despre freonul pentru aparatul de aer conditionat de acasa. Deci, merita sa aruncati o privire pe acest site, atunci cand vreti sa va documentati despre freon.