Un artist grafic sau mai bine spus un designer grafic are misiunea de a planui, analiza si a crea solutii vizuale prin intermediul carora transmite diferite mesaje. Este foarte important ca designerul grafic sa gaseasca mereu cele mai eficiente solutii astfel incat sa poata sa transmita prin intermediul culorilor, al desenelor si al ilustratiilor sau al diferitelor tipuri de layot-uri, mesajul dorit.
Dupa cum puteti afla si de specialistii de la HowDoDesign, designerii grafici sunt deosebit de importanti in conditiile in care acestia dezvolta aspectul general si designul de productie al diferitelor publicatii, jurnale, ziare, reviste.
Totodata, un graphic designer dezvolta aspectul general si designul de productie si pentru site-uri web, pentru carti de vizita, iar exemplele pot continua. Designerii web se bazeaza foarte mult si pe munca online, acestia realizand materiale pentru paginile web. Tot ei creaza si continut media si continut multimedia.
Exista diferite tipuri de design grafic, iar in randurile care urmeaza puteti descoperi pe scurt cateva exemple pentru a intelege mai bine. Pentru mai multe informatii insa, va puteti indrepta atentia spre HowDoDesign.com.
Design de identitate vizuala
Un brand este cel care reprezinta relatia dintre o afacere si clientii acesteia (sau potentialii clienti). Un designer grafic de identitate vizuala este deosebit de important dat fiind faptul ca el este cel care are o misiune complexa, iar obiectivul lui este acela de a transmite caracteristicile intangibile ale afacerii publicului.
Este deosebit de important ca relatia dintre o companie detinatoare a unui brand si designerii grafici sa fie una deschisa, si este deosebit de important sa existe o foarte buna comunicare intre cele doua parti.
Designerul grafic trebuie sa inteleaga in urma discutiilor cu reprezentantii companiei, exact care sunt cerintele companiei care detine brandul, iar apoi prin cunostintele sale, va crea logo-ul brandului, va folosi familia de fonturi + paletele de culori, si va oferi imagini si ilustratii care sa coincida cu personalitatea brandului.
De exemplu, un designer grafic este cel care se ocupa de designul cartilor de vizita si de designul elementelor de papetarie ale brandului. Acesta trebuie sa ofere companiei pentru care creaza aceste produse, un manual de brand in care sa fie prezentate si sugerate metodele in care trebuie ca brandul sa fie expus, astfel incat sa-si atinga potentialul maxim.
Designul materialelor de marketing si publicitate
In momentul in care vine vorba de design grafic, cel mai important lucru la care se gandesc majoritatea persoanelor, este fara doar si poate designul materialelor de marketing si de publicitate.
Exista companii mari care pun un foarte mare pret pe marketing, iar in cadrul acestor companii exista departamente specializate, iar in cadrul acestor departamente isi desfasoara activitatea persoane cu o vasta experienta, care au scopul de a concepe cele mai eficiente strategii.
De obicei, intr-o astfel de situatie designerul nu ia parte la constructia strategiei. Intr – o astfel de sistuatie, el trebuie doar sa transpuna cerintele care in prealabil au fost trasate de catre persoanele care fac parte din departamentul de marketing.
Exemple de proiecte la care lucreaza un astfel de designer grafic: postere, brosuri, bannere, infografce, flyere, brosuri, cataloage sau meniuri.
Design de interfata (UI Design).
Prima zona de contact a unei persoane cu o aplicatie sau cu site-ul, este reprezentata de interfata. Ei bine, un designer de interfata este extrem de important sa reuseasca sa creeze o interfata care sa-i ofere utilizatorului o experienta “user friendly”.
Este foarte important ca un designer de interfata sa gandeasca intr-un mod cat mai simplu asezarea butoanelor si a meniurilor, dar totodata intr-un mod interactiv. Un astfel de designer este foarte important sa aiba multa experienta, si totodata sa cunoasca foarte bine principiile UI/UX.
Pentru a prezenta cateva exemple de proiecte in care se implica un astfe de designer grafic de interfata, amintim: interfata joc, design pagina web, aplicatie mobila/desktop.
Design de publicatie
In ceea ce priveste acest tip de design, designerul trebuie sa stie sa lucreze cu texte si cu ilustratii. De-asemenea, designerul trebuie sa fie famliarizat cu notiunile de pregatire pentru imprimare.
Un astfel de designer este cel responsabil de crearea designului pentru reviste, cataloage, carti, rapoarte sau ziare de exemplu.
Design de ambalaj
Exista de-asemenea designeri grafici care se ocupa doar de crearea ambalajelor pentru diferite produse. Scopul unui ambalaj este in mod special acela de a proteja si de a depozita cat mai bine produsul.
Ambalajul este insa foarte important pentru ca prin intermediul acestuia poate fi spusa povestea unui brand. Dat fiind faptul ca ambalajul este cel care “vinde”, iar oamenii de multe ori sunt influentati de ambalaj atunci cand aleg produsele, este foarte important ca designerul sa fie inspirat si sa aiba cele mai bune idei si sa gaseasca cele mai bune solutii pentru ambalajele produselor.
Acestea sunt asadar cateva tipuri de designeri grafici. Este foarte important sa alegeti un designer care sa aiba o cat mai mare experienta, si care sa fi fost implicat in proiecte similare cu cele ale companiei dvs.