Oricine are copii stie ca jucariile sunt un must-have.
Iar in ciuda faptului ca piata e invadata de jucarii, un magazin online de acest tip poate inregistra vanzari peste asteptari, daca faci alegerile si actiunile corecte.
Totusi, este profitabila o astfel de afacere, avand in vedere competitia din piata? Da, este, pentru simplul motiv ca jucariile sunt produse ce vor fi intotdeauna la mare cautare. Fie ca avem nevoie de jucarii pentru copiii nostri sau cautam un cadou, jucariile vor fi alegerea numarul unu in multe situatii.
Asadar, daca doresti sa deschizi un magazin online cu jucarii, nu ar trebui sa eziti. Inca mai este loc in piata, in special daca vii cu produse unice, de calitate si cu o abordare diferita.
Daca vrei sa te asiguri ca faci ce trebuie pentru a avea o afacere reusita, ia in considerare recomandarile de mai jos.
Axeaza-te pe o nisa anume
Daca ai intrat intr-un magazin de jucarii, ai vazut cat de felurite pot fi acestea. Cu siguranta nu va fi usor sa alegi produsele potrivite pentru magazinul tau online. Dar poti incepe prin a decide ce nisa vrei sa abordezi.
Vrei sa vinzi jucarii potrivite primelor luni de viata? Sau poate doresti sa te axezi pe jucarii educative, board games sau jucarii ce dezvolta anumite abilitati (motorii, creativitate etc.).
Poti vinde jucarii pentru mai multe categorii de varsta, atata timp cat te decizi asupra specificului produselor pe care le vei avea in oferta.
Ca sfat, cu cat e mai nisat magazinul (mai specific), cu atat vei creste sansele ca parintii sa te aleaga. Intotdeauna vor fi de preferat cei care se specializeaza pe ceva anume, decat cei care incearca sa rezolve de toate.
Gaseste furnizori potriviti (buget si certificate de calitate)
Care este cel mai important lucru cand vine vorba de jucarii?
Parintii vor sa se asigure ca produsele sunt de calitate si nu prezinta riscuri pentru cei mici. Asta inseamna sa fie facute din materiale bune, sa nu prezinte defecte de fabricatie si sa nu fie tratate/vopsite cu substante toxice.
Daca alegi sa importi produsele pentru magazinul tau online, in special daca alegi furnizori din China, asigura-te ca acestia pot sa iti ofere certificate de conformitate / calitate.
Aceste certificate sunt deosebit de importante, indiferent de unde sunt furnizorii cu care vrei sa colaborezi. Reprezinta garantia, in ochii parintilor, ca produsele sunt sigure atunci cand sunt utilizate de copii.
Garantia calitatii, prin certificate oficiale si prin respectarea normelor in vigoare, este un aspect de luat in seama.
Apoi, e bine sa vezi ofertele mai multor furnizori, pentru a descoperi unde poti obtine cel mai bun pret.
Bineinteles, nu uita de seriozitate si promptitudine. Furnizorii cu care colaborezi trebuie sa fie capabili sa iti onoreze comenzile si sa le livreze la timp, conform intelegerii incheiate. In caz contrar te poti trezi cu stocuri goale si comenzi pierdute.
Estimeaza costurile si planifica resursele financiare
Cand vine vorba de costuri, trebuie sa fii foarte realist(a). Fiecare cheltuiala trebuie luata in considerare, estimata si planificata. In caz contrar, te poti trezi cu estimari nerealiste a profitului.
Cat vor costa produsele din magazin? Aici trebuie sa iei in calcul un depozit si costul de transport pana la depozit. Sau poti vinde produsele direct din stocul furnizorului, in sistem dropshipping.
Cat va costa lansarea unui magazi online? Daca alegi Gomag, o platforma de eCommerce SaaS, pe baza de abonament (in loc de una custom), costurile vor fi foarte reduse si vei avea la dispozitie toate uneltele necesare.
Alte costuri vor fi generate de livrarea comenzilor la clienti, impachetare, marketing si promovare si, bineinteles, mentinerea stocurilor in magazin. Vei avea de platit salarii echipei, chirie si utilitati pentru birouri, daca e cazul.
Pregateste-ti magazinul online
Un magazin online trebuie sa poata transmite vizitatorilor un mesaj clar referitor la specificul produselor din oferta. Iar asta se face prin elemente vizuale si o schema de culori bine aleasa.
Fiindca vorbim de un magazin online cu jucarii, culorile trebuie sa fie vii si imaginile vibrante. Atat parintii cat si copii ar trebui sa se poata minuna la vederea imaginilor cu produsele din magazin.
Asadar, pozeaza jucariile din mai multe unghiuri, fa cadre apropiate pentru detaliile mai importante (piese de dimensiuni mici) si arata cum se pot folosi jucariile.
Imparte produsele in categorii, pentru a ajuta parintii sa gaseasca mai usor ceea ce isi doresc. Navigarea si usurinta de utilizare a magazinului este importanta pentru parinti, al caror timp este intotdeauna foarte scurt.
Asigura-te ca oamenii afla despre brand-ul tau
Creeaza un profil business pe retelele de social media pentru brand-ul tau. Social media este un mediu bazat pe vizual, ceea ce ajuta magazinele de jucarii foarte mult.
Promoveaza lansarea magazinului tau si a produselor in social media. Facebook si Instagram sunt doua canale numai bune de incepere a marketingului si promovarii brand-ului.
In magazinul tau online, creeaza pop-up-uri de colectare a adreselor de e-mail. Datele colectate vor fi de mare ajutor in strategia de e-mail marketing.
In plus, cu ajutorul adreselor de e-mail poti mentine comunicarea deschisa cu clientii si potentialii clienti ai magazinului.
Esti gata sa faci pasul?