Vanzarile de comert electronic sunt in crestere de ani de zile, iar numarul cumparatorilor online este in continua crestere. In conformitate cu aceasta evolutie, numeroase magazine online noi sunt create in fiecare an si multi oameni si retaileri se aventureaza in mediul online.
Pe langa multe avantaje pe care le aduce un magazin web, cum ar fi fara costuri de inchiriere sau echipare a localului, intrebarea ramane deschisa daca infiintarea unui magazin online merita. La urma urmei, piata de comert electronic este dominata de giganti precum Amazon sau eBay.
Cu o pregatire corecta si o orientare strategica bine gandita, merita totusi a intra in afacerea online. Cu toate acestea, este crucial pentru viitorul proiectului de comert electronic sa se creeze cadrul potrivit pentru proiect inainte de lansare. Exista de asemenea o oferta magazin online. Aceasta ajuta in realizarea site-ului web in cele mai bune conditii si cu un profesionalism aparte.
Inainte de a trece la aspectele destul de importante ale unui proiect de comert electronic precum design, uzabilitate si marketing, ar trebui analizata cu atentie situatia initiala si sa se defineasca o strategie pentru planificarea initiala a magazinului online. Ar fi perfect pentru orice comerciant cu amanuntul sa ofere clientilor o gama exclusiva de produse care nu pot fi cumparate nicaieri altundeva.
Cu toate acestea, aceasta idee este utopica in zilele de azi, deoarece se pot gasi oferte pentru fiecare produs imaginabil online. Cu toate acestea, in primul rand se incearca in a gasi sau in a determina produse care nu sunt inca atat de larg reprezentate in comertul online sau alternativ pentru care cererea este extrem de mare. Prin urmare, este esentiala definirea in prealabil a gamei de produse.
Fara o idee specifica despre ce se vinde in magazinul online, nu este indicat sa in a se aventura pe piata de comert electronic.
Pentru a realiza o analiza de succes a grupului tinta, ar trebui sa se cunoasca mai intai ce se intelege exact prin termenul de grup tinta. Ceea ce se intelege prin aceasta este un grup de oameni carora li se pot atribui anumite caracteristici. Pe baza acestor caracteristici, se poate presupune ca sunt interesati de produsele din magazin.
Cu ajutorul unor analize, nu numai ca se afla daca exista o piata si clienti potentiali ce se deplaseaza pe internet – varstnicii, de exemplu, cumpara rar online – ci si cum ar trebui sa fie cel mai bine structurat magazinul.
Tinerii prefera un aspect modern, cu multe culori si limbaj necomplicat. Adultii sunt mai predispusi sa caute un magazin de renume unde simt ca sunt bine sfatuiti in ceea ce priveste structura. Un design prea tineresc tinde sa faca aceasta generatie precauta.
Pentru a putea evalua mai bine piata existenta si pentru a putea dezvolta si planifica propria strategie antreprenoriala, clasicul managementului de afaceri este cel mai potrivita: matricea produs-piata. Chiar la inceputul unui proiect de comert electronic, merita ca operatorul sa se gandeasca si sa planifice aproximativ toate fazele strategiei enumerate. In functie de produs si de ciclul sau de viata, sunt potrivite diferite concepte strategice.
De ce sa folosesti si marketingul video?
Vlogging, crearea unui jurnal video obisnuit, este o modalitate excelenta de a va varia continutul blogului si nu necesita mai multa investitie decat o camera web pe jumatate decenta. Au disparut vremurile in care fiecare videoclip presupunea angajarea unei echipe de filmare si cheltuirea sutelor de lire sterline chiar inainte de a-l obtine online.
In ceea ce priveste rentabilitatea investitiei, continutul video este o investitie fantastica, deoarece costurile sunt acum minime, iar randamentele pot fi extrem de mari.
Ganditi-va dincolo de a crea un singur videoclip si uitati-va la generarea unei serii programate de videoclipuri bogate in continut, organizate in jurul unui numar de teme cheie. Nu va recomandam sa va restrictionati marketingul video doar la YouTube, dar folosirea unui canal YouTube este un inceput bun, deoarece va permite sa va grupati videoclipurile in liste de redare si sa va prezentati afacerea cu un trailer video – totul gratuit.
Trateaza-ti continutul video in acelasi mod ca postarile de blog si actualizarile de pe retelele sociale, adica ca un cadou pentru piata tinta si nu ca un argument de vanzare. Nu este nimic gresit in a va referi la propriile produse si servicii in videoclipurile dvs., dar faceti acest lucru in contextul unor subiecte mai ample de interes pentru industria dvs.
Marketingul indirect are intotdeauna mai mult succes decat conectarea propriei afaceri tot timpul. Acest lucru miroase a vanzari la rece si amana perspectivele.
Continutul fara directie nu realizeaza nimic. Ceea ce este adevarat pentru scris este cu atat mai mult pentru video. Oamenii vizioneaza videoclipuri cu probleme specifice in minte; indiferent daca sunt in cautarea unor sfaturi utile, recenzii ale clientilor sau sa gaseasca produse noi. Furnizati-le aceste informatii, dar aveti o idee clara despre ceea ce doriti de la spectatorii dvs.
Aceasta poate fi pentru a solicita o cotatie sau pentru a va inscrie la buletinul informativ gratuit. Includeti un indemn clar la actiune in fiecare videoclip, cu linkuri URL catre site-ul dvs. web sau pagina de destinatie. De asemenea, ar trebui sa incurajati distribuirea in retelele sociale pentru toate videoclipurile, asa ca pastrati-le optimizate pentru web si la o lungime rezonabila.