Alfabetul marketingului online

Total
0
Shares
Alfabetul marketingului online

De la cei 4 “P” ai mixului de marketing al lui McCarthy, a trecut mai bine de o jumatate de secol… Cu comertul electronic drept un stimulator al redresarii economice lente, putini sunt cei care astazi raman necunoscatori de termeni precum Adwords, optimizare organica (SEO), Blog sau Facebook … Pe scurt, marketing online.

Daca vorbim despre marketing din perspectiva afacerii digitale, clasicii 4 “P” au ca rezultat parametri multipli care ar putea sa alcatuiasca bine un alfabet complet.

  1. Produs

Care este produsul cand vorbim despre marketing digital?

Dincolo de obiectul sau serviciul oferit, in cadrul canalului online produsul are si alte nuante. Produsul este, de asemenea, suport, fie ca este web, blog sau orice alt lucru care va vine in minte. Acesta trebuie sa fie usor de accesat, utilizat si de inteles. Este ambalarea si impachetarea virtuala a ofertei noastre si nu este doar o chestiune de dezvoltare computerizata. Adaptarea la logica utilizatorului joaca un rol cheie, la fel ca si continutul, organizarea acestuia si modul in care utilizatorul (clientul nostru) le acceseaza si le intelege. Si, desigur, designul: curat, atractiv, dar mai presus de toate, care faciliteaza modul in care consumatorul primeste informatii despre produs.

  1. Pret

Nu este un pret acelasi in interiorul si in afara internetului?

Nu neaparat. Numerele sunt aceleasi, da, dar daca canalul digital devine ceva in raport cu pretul, este un panou de control urias la cheremul consumatorului pentru a compara toate ofertele de pe piata. Prin urmare, diferentierea sau nu fata de concurenta, pozitionarea in motoarele de cautare precum Google si din nou continutul colectat de paginile care vorbesc despre produsul nostru, devin factori determinanti pentru definirea elementului „pret”. Este posibil sa oferim un articol sau un serviciu la un cost ceva mai mare decat cel al concurentei, dar cu beneficii mai mari si, prin urmare, proportional mai ieftin, dar daca clientul nu are vizibilitatea acelor beneficii suplimentare prin continut, probabil ca nu va alege sa cumparati de la noi.

  1. Promovare

Da, ne referim la publicitatea online in numeroasele sale formate. Fata de publicitatea traditionala, sau „uciderea mustelor cu focul de tun”, internetul si mai ales retelele sociale incorporeaza o varianta fundamentala de luat in considerare: instantaneitatea interactiunii cu consumatorul. Orice actiune promotionala trebuie conceputa si executata ca o conversatie fata in fata cu clientul, directa, imediata, bidirectionala.

  1. Plasare

Ar putea fi inteles, traducandu-se aproape direct, ca pozitionare… dar in acest nou mediu, pozitionarea nu echivaleaza cu afisarea unui produs pe raftul unui magazin. Pozitionare in motoarele de cautare, in comparatoare de produse si piete, in directoare si platforme de diferite tipuri in functie de tipul de afacere; Pozitionare cantitativa si calitativa care nu depinde doar de instrumentele pe care le folosim in mod proactiv, ci de tot ceea ce poate afecta imaginea si perceptia produsului nostru in retea.

Nu exista nicio indoiala ca lumea digitala este complexa, foarte dinamica si din ce in ce mai necesara oricarei afaceri. Digitalizarea schimba regulile jocului, cu riscul de a fi lasate in urma acele companii care nu stiu sa sara la timp pe val. Competentele digitale determina din ce in ce mai mult care companii creeaza sau pierd valoare si nu toate sunt pregatite sa raspunda provocarilor prezentate de aceasta transformare iminenta si continua.

You May Also Like
Ce este un ONG și cum se înființează

Ce este un ONG și cum se înființează?

Organizațiile non-guvernamentale, cunoscute sub acronimul ONG, reprezintă entități independente de autoritatea statului, care funcționează pe baza unor scopuri nepatrimoniale. Aceste scopuri pot fi de natură socială, culturală, educațională, ecologică, umanitară…
Citeste